dåliga läkare vore få böter.

godkväll!
den här dagen började med huvudvärk som jag vanligtvis får när jag stiger upp på tok för tidigt. 08:00 vaknade jag, somnade om till 08:25 - fick då springa upp och fixa mig och sen springa till bussen. HEMSKT.
idag var jag nämligen hos läkaren och tog blodprov - igen. Förhoppningsvis var det här sista gången, får ju aldrig vara ifred från deras nålar känns det som. Men tyvärr råkade jag ut för en riktigt dålig läkare. Han var trevlig och så, men han kunde inte ta blodprov. Han började med att spänna fast en rem extremt hårt (dom brukar spännas hårt men aldrig sådär brutalt) runt min arm så blodet skulle "pumpas" ned mot armvecket. Sen skulle jag pumpa med näven så det kom mer blod, trots att ådrarna "ploppade" upp redan. Skitont gjorde det, kändes bokstavligen som att armen skulle spricka. (äckligt jag vet)
Sen skulle han sticka mig. Inte försiktigt, nä man trycker in den där nålen så det gör riktigt ont. Det brukar inte göra ont att ta ett blodprov! Armvecket har svidit hela dagen och jag förväntar mig ett blåmärke när plåstet tas av. :(

idag har jag varit i stallet också. Hoppade Sansero som blev lite smått galen mot slutet, bockade och sparkade bakut. Men det gick rätt bra, även om det var jobbig sitsträning!

sen skulle jag egentligen till pappa, men jag åkte hem istället. mamma är på spa långt långt borta och tror jag är hos honom, men icke. ska väl till honom imorn på kräftskiva, medan alla vännerna drar till kungsan på the voice.. hmm.. orättvisa. Men kanske kan jag kravla mig ur den här situationen och följa med dem ändå, om jag inte får för dåligt samvete. Vad ska jag göra?

haha deppigt värre!
kramkram! // veronica

Kommentarer
Postat av: sara!

haha erkänn att du njuuuter när du få ta blodprov?;) that's turn you on!

2008-08-17 @ 19:32:35
Postat av: Veronica

haha absolut ... inte :/ fick ett blåmärke som inte försvunnit än! han tog sönder ett blodkärl. BLÄ.

2008-08-17 @ 20:15:54
URL: http://vevvsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0