Grönan!

Godmorgon!
igår var jag på gröna lund med tjejorna! Jag, Sara, Tilda och Claudia  tog 12:20 tåget in mot stan (Alexandra skulle komma senare eftersom hon tog bort sin tandställning, och resultatet blev superbra!), och när vi sedan klev på den fullpackade bussen mot Grönan satte jag mig bredvid en gubbe som var väldigt social. Fick reda på mycket om hans liv under den bussresan kan jag säga. He.
När vi kom fram till grönan köpte vi åkband å hela kalaset, sen vandrade vi vidare mot Pop Expressen. Lite vemodigt satte jag mig i karusellen som faktiskt var jätteskoj! Varför jag var vemodig berodde på att jag har en tendens att bli extremt åksjuk väldigt lätt. Men jag hade preparerat mig med en åksjuketablett på morgonen så jag klarade faktiskt hela dagen! Ett väldigt bra tips om man ska på tivoli.
Sen bar det av till Extreme (som vi alla älskar!) och där mötte vi Alexandra! Sen hände det som de flesta fruktar med karuseller. Vi fastnade när vi var uppe i luften. Vet inte hur länge, men tillräckligt!
Några timmar senare skulle vi åka Berg- och dalbanan.Tror ni inte att vi fastnade i den också? Det enda som satt i mitt huvud var skräckfilmen Final Destination 3 (och för alla er som sett den kanske förstår min något orimiliga oro). FY!
Och nu kan jag konstatera att jag har åkt frittfall samanlagt 16 gånger Även om jag endast åkt Tilt en gång, men en gång var nog, åtminstone för den kvällen. Jättehemsk, men ändå jättekul!

Hela kvällen var inte frid å fröjd dock. Om man räknar bort när vi fastnade i Extreme och Berg- och dalbanan så var det ett gäng turkar som trängde sig (de var väldigt många) före oss i kön till radiobilarna. Tilda skulle då på ett schysst sätt säga det till dem så vi fick tillbaka vår plats. Men nejnej! Det råkade vara några av världens mest otrevligaste människor, så de valde att tjaffsa och skylla på att vi inte stod i kön utan vi stod och pratade. Skulle vi stå mingla innanför det blå bandet där kön går? En blond turk stack ut tungan och såg allmänt ful ut åt oss. När vi sedan skulle köra så var de väldigt aggresivt. De krockade väldigt mycket med oss och gjorde fula grimarser åt oss. Blä vad patetiskt.

Aja ingen vill väl avsluta ett inlägg med något deppigt! Kvällen var iaf underbar, och den måste göras om varje år! :D När jag kom hem vid 23:30 var jag helt slut! Somnade på soffan och sov fram tills 13:00.

kramkram //"hon som alltid spiller kolasås"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0