Herregud.


Hej alla söta,
idag var jag och provred ponnyn.
Vad ska man säga.
Jag kom dit, möttes av ägaren som verkade trevlig i telefon. Men så var inte fallet. Människan var en av de mest bortskämda och oförskämda jag någonsin träffat. En typisk överklassare som får allt vad hon pekar på.
Hur som helst, hon ville att jag skulle komma tillbaka och rida hästen igen. Men nej, det vill inte jag.
Till att börja med pratade hon massor av skit om både Farsta ridskola (där jag ridit sen jag var väldigt liten), andra medryttare, en bekant till mig m.fl. Hon dillade om hur svårriden hennes häst var och att hon egentligen inte vill ha medryttare (hon hade 1000 anledningar till varför inte - jag kände mig lite ivägen när hon lullade om det. och hennes häst var inte särskilt svårriden, bara man var lugn på honom så gick han jättefint). Hon sa i princip att jag var för dålig för att rida för hennes tränare (observera att hon sa detta innan jag ens suttit upp på hästen) därför tränaren har ridit för Rodrigo Pessoa och tävlar SM och Msv och alla andra höga klasser. Jag var i hennes ögon en rutten ridskole-elev som inte kunde någonting, kändes det som. Hon skröt om alla dyra föremål hon ägde och hur bra hon var, dock sprang hästen mest omkring mer eller mindre okontrollerad när hon red honom. Bockade och sparkade bakut, trippade och var stressad. Blev något lugnare mot slutet, tack och lov.
Människan red i 1 timme innan jag fick rida en liten kvart. Trots att mamma och Roger väntade på mig, och hon visste att jag hade bråttom.
Sen undrar jag hur man kan dömma någon som ridit en häst för första gången i en kvart?
Aja, hon ville ju att jag skulle komma tillbaka så så hemskt kan det inte ha varit. Men nej - aldrig att jag tänker bli utnyttjad av någon "överklassare".
Hon sa;  "Egentligen vill jag ha någon som rider honom bättre.. Meeen det gick ju ganska bra".  Jag hade fått rida i 15 minuter på en okänd häst. Hon hade stressat upp honom en timme innan jag fick sitta upp. Ändå ville hon att jag skulle komma tillbaka? Precis när jag började få grepp om hästen sa hon åt mig att sitta av.
Måste tillägga att hon sa att hon ville inte ha en medryttare som var för bra - för då skulle hon bli avundsjuk.
Lixom; va? Märkliga människa.

Aja, där har ni en hel bok!

Kram / Vevvsan

Kommentarer
Postat av: david

fan vilken lol'ig människa.

Hon kan ju bara gå och ta sig om hon ska dryga sådär iallafall så att ^^

2008-12-20 @ 22:12:03
Postat av: Anonym

dryyygarN^ IRL :O sånna männ'skor orkar man inte med ^^

2008-12-21 @ 21:04:12
Postat av: Marcus

såna människor är de västa ja vet! överklass-snobbar tar priset!!

2008-12-22 @ 16:31:03
URL: http://marroux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0