Fjortisar och bimbos.


Jag och Malin har bestämt oss för att färga håret platinablondt, skaffa låånga extensions, missbruka bronzer, skaffa plasttuttar och lite botox i ansiktet. Sen ska vi söka in till nästa dokusåpa så vi blir rika, kända blondiner!
(inte)

Vuxen fjortis (aka. Linda Rosing): FYFAN!


Det här är så sjukt! Vad har den här människan åstadkommit i denna värld! Hon var med i Big Brother och var blond med stora tuttar. Av det blev hon stenrik. Vad gör pengarna hos den kvinnan? Ge dem till någon som är värd dem, till Rädda Barnen eller något vettigt!
Men kanske har hon förtjänat dem? Hon gör sig själv till åtlöje och får slampstämpel.
Eller så var hon fullständigt talanglös och kunde inte tjäna pengar på något annat sätt.
Mediahora? Dom kallas ju det. Jag tycker även det är hemskt, men det stämmer faktiskt. Viker ut sig, skaffar stora bröst och lägger överdrivet mycket tid (och pengar) på sitt yttre, och gör allt för att synas i media. Till vilket pris som helst.

Det är från henne (bland andra) som fjortislooken härstammar.
Hur många liknande bilder har man inte sett på wannabes på ex. playahead (fjortisarnas stora community)?
Men varför vill man se ut såhär? Snälla, kan inte någon berätta för mig. Om det är uppmärksamhet de vill ha så är det ju verkligen att gå över gränsen. Vad är det för slags uppmärksamhet de får då? Precis sådan här som jag ger dem nu(negativ) och säkert massor av uppmärksamhet från snuskgubbar som får kåtslag bara att se bilder som denna.
Sen är det ju en hemsk "förebild".. finns tusentals tjejer som gärna ser ut som dem.
Men de är bara dumma fjortisar så det spelar ingen roll.

Stötte på en fjortis på bussen med Natalie igår föresten. Människan sitter och skriker till någon i sin mobil över hela bussen; "ASSÅ! ÄRU DÖV ELLER? MEN ÅÅ POLISANMÄL MIGRÅÅ! ASSÅ SHIT! SUG KUK DITT ÄCKEL!" med mera med mera... Jag fick damp och började härma henne inför Natalie (ni som känner mig vet hur jag blir när en fjortis är i närheten). Sen sneglade jag bak mot dem (de satt i sätet bakom mig). Och då. DÅ!
"Sluuuta glooo!" säger en av fjortisarna, den otroligt fula fjortisen i blå fjällräven med sönderblekt hår.
Hade inte Natalie suttit framför mig hade jag säkerligen slagit till henne eller drämt till med något riktigt taskigt. Men jag hejdade mig. Vet hur dom blir om man muckar med dom... HAHA.
(Fjortisens kompis hade också sönderblekt hår och en fjällräven. Båda var söndersminkade. Det är synd om dem egentligen.)

Kram / Vevvsan

Kommentarer
Postat av: mollan

haahahahahahahahahah assså de e så jävla tragiskt!

2008-12-29 @ 23:47:15
URL: http://saraochmolly.blogg.se/
Postat av: erkan

så jävla sant fyfan va ja stör mej på dem...

2008-12-30 @ 00:22:53
Postat av: Johan

OMG hon ser ut som trollet i sagan om ringen :O

Du skulle slagit till henne vevve :P

2008-12-30 @ 14:28:00
Postat av: Valls

Fan också... Nu måste jag köpa ett nytt par ögon >.<

2008-12-30 @ 22:17:45
URL: http://deldemar.blogg.se/
Postat av: auf Gyllenkrans

Hm, vad ska man säga? Vad är framgång egentligen? Någon som vet? En sak är iallafall säker och det är att framgång finns överallt och ter sig helt olika beronde situationen. Linda är framgångsrik, annars hade vi t.ex. inte pratat om henne så mycket. Är hon smart? Nej. Är hon snygg? Nej. so what... Låt henne vara, finns större bovar i världen!



hare gott!

2008-12-31 @ 02:37:29
Postat av: E

Hm, kul att du dömmer efter hur dem ser ut och klädstil.

2008-12-31 @ 23:00:17
Postat av: Anonym

Förresten så förstår jag inte hur du orkar lägga ner ett blogginlägg på hur mkt du hatar fjortisar, låt dem se ut och bete sig hur f*n dom vill. Nästan lite tragiskt att läsa om faktiskt. Trivs de i deras position, låt dem vara. Patetiskt.

2008-12-31 @ 23:03:24
Postat av: Marcus

det verkar som hon försöker bevisa något...



Såg en (minst) 60-årig tant i farsta centrum, med 96-brallor, blå fjällräven, översminkad, alldeles för rufsigt hår, rökte (på ett ungdoms "feminint" sätt), skrattade högt och falskt och hade några anskrämliga glasögon. När hon tog av dem såg man att hon hade klumpar av mascara...

2009-01-01 @ 02:05:55
URL: http://marroux.blogg.se/
Postat av: Veronica

Till "E" och personen som inte ville villa stå för vem han/hon var eller liknande:

Jag tycker snarare att dom är patetiska än det här inlägget. Kul att ni visar hur ni tycker och tänker om inlägget(och fjortisar), men jag måste tillägga att jag hatar inte fjortisar just för att dom är fjortisar (alla fjortisar beter sig tack och lov inte likadant). Patetiskt tycket jag är att sitta och skrika hemskheter över hela bussen och sedan ryta till med någon stöddig kommentar till någon som reagerar på dessa ord och sneglar bak på dem. Menar inte att alla fjortisar gör såhär, men har stött på ett flertal. Nu låter det som om jag klassar fjortisar som en slags folkgrupp .. det menar jag inte. Men jag tror de flesta förstår mina resongemang.

2009-01-01 @ 16:37:10
URL: http://vevvsan.blogg.se/
Postat av: Veronica

HAHA ville* (inte ville villa)

2009-01-01 @ 23:07:36
URL: http://vevvsan.blogg.se/
Postat av: Embla,

tycker du säger för mycket skit om Linda Rosing !

2009-01-03 @ 21:07:02
URL: http://emblalouise.devote.se
Postat av: Veronica

Till Embla: Vilken tur att vi har yttrandefrihetslagen i sverige då :)

2009-01-05 @ 12:42:27
URL: http://vevvsan.blogg.se/
Postat av: bäc

haha, med tanke på vårt ytterst seriösa samtal tidigare ikväll så råder jag dig starkt; du skulle ha drämt till dem med handväskan :D

2009-01-14 @ 01:13:24
URL: http://dirtysilence.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0