Designgymnasiet?


Hejsan !
Jag har precis kommit hem från mitt utvecklingssamtal. Det gick bra och vi diskuterade ganska mycket kring gymnasievalet. Frågan med stort F, vill säga; Vilket gymnasium och vilket inriktning?
Samhälle-design har jag länge funderat på. Men jag blev skeptisk när jag såg något på tv om en tjej som gick på Designhögskolan i Borås eller vad den hette. Den här tjejen var riktigt deppig, likaså skolan och jag kände att min mage vände sig lite ut och in ... Är det här vad jag vill?
Jag vet - det är bara en inriktning på gymnasiet som man ska gå på i 3 år, det är inget yrkes/livsavgörande val. Men ändå, det är viktigt.
Det finns dock endast 1 skola som har den här linjen, och den ligger 1 timme hemifrån mig. Mamma vill väldigt gärna flytta.. Så hon blir väl bara glad om jag väljer det - så hon får en riktigt bra anledning att flytta härifrån.
Hon har pratat lite om Älta och Nacka... Men jag tror inte att det kommer bli någon flytt än på länge!!

Den resterande tiden av kvällen ska jag ägna åt studier... Slöjd och NO - inte allt för hemska ämnen alltså.
Skulle egentligen åkt till stallet, men jag känner inte för att ha teori idag. Så jag stannar hemma och gör nytta istället :)

Kram / Vevvsan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0