Tänd ett ljus, och låt det brinna!


Goderafton i denna blogg.. ;)
Idag är det 1:a advent som säkert alla vet, men som jag tänkte förtydliga ändå ;) Och vet ni vad?
Jag tror faktiskt att jag julstämningen kommer i år! Förra året minns jag julen som vilka vanliga dagar som helst.. Men när jag vaknade "imorse" (kl. 15:15) så var det alldeles mysigt mörkt, mamma hade pyntat hela lägenheten och ställt fram adventsljustaken, julmust och massor av julgodis i vardagsrummet! Dessutom var Globen Horseshow på tv, vilket är lite av en tradition för mig vad gäller att "komma in i julstämningen". Det är så härligt!
Det är 25 dagar kvar till Julafton idag. Låt nedräkningen börja! :O

Igår var jag, Lovisa, David och Tim hemma hos Valle och lekte lite. Det var faktiskt roligt :) Dock kom jag inte hem fören vid 05:45 .. haha. Så det är anledningen till varför jag sov så länge idag!
Och idag skulle jag egentligen suttit barnvakt åt mina kusiner, men Sara som jag skulle suttit barnvakt tillsammans med fick inte tag på mig på telefonen och vi hade bestämt att hon skulle ringa och väcka mig .. men men. Så kan det gå!

Istället har jag chillat idag! Jag har kollat på tv, ätit massor av julgodis, ritat och suttit vid datorn. Men det är ju faktiskt (redan) söndag - och söndagarna är väl till för att ta det lugnt på? :) Dock känner jag jättemycket för att åka in till stan och julhandla... Men det får bli nästa helg, eller så!



Kram / Vevvsan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0